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CellFactor

en la GDC

PUBLICADO
30
MAR
2006
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CellFactor impacto a medios y personas importantes de la industria de los videojuegos durante el Game Developer Conference, el cual fue llevado a cabo entre el 20 y 25 de marzo de 2006 en San Jose California (USA).
Primero les contamos que poner nuestro juego en este gran evento fue producto de un gran esfuerzo realizado por todo nuestro equipo en Monster Madness (www.monster-madness.com) y del gran potencial visto por Ageia (www.ageia.com) en este proyecto.

Ageia es el principal y más innovador proveedor de tecnología para el desarrollo de sistemas físicos en videojuegos. Es por esto que CellFactor ahora tiene un modo multiplayer llamado CellFactor: Combat Training que fue desarrollado específicamente para mostrar todo el potencial del chip de físicas PhysX (www.physx.ageia.com), desarrollado por Ageia. Y para orgullo nuestro y espero que el de ustedes también, logramos nuestro objetivo y sobrepasamos las expectativas.

Esto produjo el desarrollo de negocios que hoy nos exigen desarrollar Monster Madness y CellFactor: Combat Training en paralelo. Igualmente tendremos que duplicar nuestro equipo de desarrollo por lo cual aprovechamos esta noticia para invitar a quienes estén interesados en unirse a nuestro equipo de desarrollo como Texturizadores, Modeladores o Animadores 3D a que nos contacten enviándonos muestras de sus de sus mejores trabajos a:
contacto@immersionsoftware.com.

A continuación les doy el link donde pueden descargar una grabación in-game de CellFactor: Combat Training y los link sobre las apreciaciones del mismo.

Cordial Saludo y seguro que le demostraremos al mundo el potencial que tenemos los colombianos para entrar en esta industria.

Videos Cellfactor: Combat Training

http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=2510

 

Comentários sobre CellFactor: Combat Training.

http://www.pcper.com
"By far the most impressive of the demos, this game is pretty far out in development, but the physics work in it is very impressive. This first person shooter has a fully interactive world that of course has some unique weapons to demonstrate the power of a separate physics processor.... "
>> ver más


http://blogs.pcworld.com
"The PhysX permits developers to build out the full physics of many more objects in a game. The demo showed off a level of a next generation first-person shooter game, called Cell Factor, as enhanced by the developers to take advantage of the PhysX's prowess at, well, physics.

The question I left the demo asking myself was 'What is it that makes an action game look like a game, and an action movie look like a movie?' I realized, it's not just the main characters, or the main action sequences, but the fine background details that make the real world real. In many games, that there is any dynamic detail in the background is remarkable..."
>> ver más

 

http://gear.ign.com
"Cell Factor. Not scripted or animated. Crazy real-time physics."
>>ver más


http://www.gdhardware.com
"In Cellfactor, entire environments are interactive and destructible, with collisions on a massive scale and genuine surface reactions enabling unbelievable gameplay.

Game Experience: You duck to avoid the explosion, but can you escape the flying debris?"
>>ver más


http://www.firingsquad.com
"The Cell Factor demo showed an impressive amount of interactivity within the enviroment as our character shot up crates into lots of different pieces, each of which stayed persistent in the level as opposed to just disappearing. The player in the Cell Factor demo has psi powers as well and we were able to see the character use that power to pick up individual pieces of those shattered crates. Of course you can also take the easy route and use a grenade to blow a pile of objects up and that was also demonstrated in the demo. Each object had its own mass as well; some objects could be moved easily, while others took more effort to move...."
>>ver más

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Ernesto Gálvez de la compañía colombiana Immersion Software & Graphics y conferencista de Loop 2006 compartíó con nosotros la experiencia de presentar CellFactor en la Game Developers Coference en California (USA)
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CellFactor impacto a medios y personas importantes de la industria de los videojuegos durante el Game Developer Conference, el cual fue llevado a cabo entre el 20 y 25 de marzo de 2006 en San Jose California (USA).
Primero les contamos que poner nuestro juego en este gran evento fue producto de un gran esfuerzo realizado por todo nuestro equipo en Monster Madness (www.monster-madness.com) y del gran potencial visto por Ageia (www.ageia.com) en este proyecto.

Ageia es el principal y más innovador proveedor de tecnología para el desarrollo de sistemas físicos en videojuegos. Es por esto que CellFactor ahora tiene un modo multiplayer llamado CellFactor: Combat Training que fue desarrollado específicamente para mostrar todo el potencial del chip de físicas PhysX (www.physx.ageia.com), desarrollado por Ageia. Y para orgullo nuestro y espero que el de ustedes también, logramos nuestro objetivo y sobrepasamos las expectativas.

Esto produjo el desarrollo de negocios que hoy nos exigen desarrollar Monster Madness y CellFactor: Combat Training en paralelo. Igualmente tendremos que duplicar nuestro equipo de desarrollo por lo cual aprovechamos esta noticia para invitar a quienes estén interesados en unirse a nuestro equipo de desarrollo como Texturizadores, Modeladores o Animadores 3D a que nos contacten enviándonos muestras de sus de sus mejores trabajos a:
contacto@immersionsoftware.com.

A continuación les doy el link donde pueden descargar una grabación in-game de CellFactor: Combat Training y los link sobre las apreciaciones del mismo.

Cordial Saludo y seguro que le demostraremos al mundo el potencial que tenemos los colombianos para entrar en esta industria.

Videos Cellfactor: Combat Training

http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=2510

 

Comentários sobre CellFactor: Combat Training.

http://www.pcper.com
"By far the most impressive of the demos, this game is pretty far out in development, but the physics work in it is very impressive. This first person shooter has a fully interactive world that of course has some unique weapons to demonstrate the power of a separate physics processor.... "
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http://blogs.pcworld.com
"The PhysX permits developers to build out the full physics of many more objects in a game. The demo showed off a level of a next generation first-person shooter game, called Cell Factor, as enhanced by the developers to take advantage of the PhysX's prowess at, well, physics.

The question I left the demo asking myself was 'What is it that makes an action game look like a game, and an action movie look like a movie?' I realized, it's not just the main characters, or the main action sequences, but the fine background details that make the real world real. In many games, that there is any dynamic detail in the background is remarkable..."
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http://gear.ign.com
"Cell Factor. Not scripted or animated. Crazy real-time physics."
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http://www.gdhardware.com
"In Cellfactor, entire environments are interactive and destructible, with collisions on a massive scale and genuine surface reactions enabling unbelievable gameplay.

Game Experience: You duck to avoid the explosion, but can you escape the flying debris?"
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http://www.firingsquad.com
"The Cell Factor demo showed an impressive amount of interactivity within the enviroment as our character shot up crates into lots of different pieces, each of which stayed persistent in the level as opposed to just disappearing. The player in the Cell Factor demo has psi powers as well and we were able to see the character use that power to pick up individual pieces of those shattered crates. Of course you can also take the easy route and use a grenade to blow a pile of objects up and that was also demonstrated in the demo. Each object had its own mass as well; some objects could be moved easily, while others took more effort to move...."
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